woensdag 29 april 2015

Kaarslicht; sfeervol en gezellig

Of het nu winter of zomer is, ik heb 's avonds bijna altijd kaarsen of waxinelichtjes aan. In de winter alleen in huis (heel soms ook buiten bij de voordeur) maar zomers in en om het huis. Hangt ook een beetje van het weer af, op een zwoele zomeravond geven lantaarns en windlichten hun sfeerlicht op het terras en is het regenachtig dan schijnen de lichtjes gezellig binnenshuis.






Een brandende kaars of waxine werkt ook sfeerverhogend. Alleen sfeerverlichting in de vorm van lampen kan ook erg gezellig zijn, maar kaarslicht geeft voor mij nét dat extra beetje sfeer.

Gelukkig zijn er het hele jaar door volop waxinelichtjes en kaarsen verkrijgbaar, dus hoef ik niet zonder kaarslicht te zitten. Uiteraard heb ik dan ook diverse waxinelichthouders en lantaarns of windlichten in huis en op het terras.







 Natuurlijk kunnen niet alle materialen in weer en wind buiten staan, daar hou ik wel rekening mee met de keuze van lantaarns en waxinehouders die ik op de tuintafel of op het terras zet. Glas, zink en metaal (voorzien van een coating) kunnen prima buiten staan.

Ik hoop maar dat we nog veel warme zomeravonden mogen krijgen de komende zomer!

Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails