donderdag 1 maart 2012

Landelijke woonstijl en dus ook landelijke woonaccessoires veruit favoriet in

Uit onderzoek is gebleken dat de landelijke woonstijl nog steeds veruit de favoriete woonstijl is in Nederland. “Niet verwonderlijk: met steekwoorden als gemoedelijk, comfortabel, royaal, romantisch, natuurlijk, geborgen en uitnodigend verwarmt de landelijke woonstijl menig hart. De landelijke woonstijl kenmerkt zich in een soort leefbare nonchalance, het mag een beetje ‘on-af’ ogen” (bron: Moviq).














De landelijke woonstijl is ook mijn favoriete woonstijl, maar als je bekend bent met mijn webshop zal dat niet echt als een verrassing komen. De meeste woonaccessoires en meubels passen perfect in de landelijke woonstijl.
Bij ons thuis heb ik de kamers ingericht met een klassiek tintje, maar dat gaat dit voorjaar ook veranderen. De woonkamer blijft overigens landelijk klassiek ingericht, maar de serre en de entree krijgen een landelijke inrichting. De meubels die er nu staan zijn voorzien van een beits in kersenkleur, maar die zullen er dit voorjaar aan moeten gaan geloven; ik ga ze behandelen met een speciaal afbijtmiddel (nogal agressief, vandaar dat ik dit niet binnenshuis ga doen) om de beits te verwijderen. De nieuwe verflaag schuur ik naderhand licht op, zodat de meubels een mooi doorleefd uiterlijk krijgen. Tegen de tijd dat het weer het toelaat, ga ik ermee aan de slag en zal ik van de bewerking en het resultaat een aantal foto’s laten zien.


Verder zijn het vooral de kleuren en de materialen die gaan veranderen, uiteraard gepaard met een aantal nieuwe woonaccessoires en lampen. De kleuren die passen bij een landelijke woonstijl zijn m.n. wat meer natureltinten; gebroken wit, witgrijs, grijstinten en natuurlijk de warme houtkleur (bijv. sloophout). Bij voorkeur alles in één kleur, maar dan wel aangebracht in diverse tinten. De kleuren komen ook weer terug in de materialen: sloophout, jute, rattan, katoen en linnen. Mooie kussens, grote rattan manden, sloophouten accessoires; zoals ik al eerder schreef, het resultaat volgt.

Van mij mag het zonnetje meteen gaan schijnen, want m’n handen jeuken om aan de slag te gaan, maar…. aangezien het buiten nog steeds grauw en wat mistig oogt wordt mijn geduld nog eventjes op de proef gesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails