dinsdag 26 juni 2012

Zon, zee, strand en een beetje Frankrijk in huis

Het wil maar geen zomer worden! Af en toe betrap ik mezelf erop dat ik bijna chagrijnig wordt van al die regen…. Daar zijn verschillende remedies voor, de beste is uiteraard in het vliegtuig stappen en een vlucht nemen naar de zon. Aangezien we nog geen vakantie hebben is dat helaas geen optie, dus moet ik maar proberen om een beetje vakantiegevoel in huis te halen. Bij vakantie denk ik aan zon, zee, 'witte' stranden en blauwe luchten; dat zijn dus de kleuren die ik in de serre wil gaan gebruiken. De oranje woonaccessoires had ik al weggedaan, ik was dus toch al toe aan iets nieuws.


Ik heb een paar jaar geleden 'ns een bijzettafeltje gekocht, deze was helemaal bruin. Met een likje verf heb ik 'm eerst in het wit gestoken maar dat resultaat vond ik toch wel erg saai. Daarom maar weer schuurpapier gepakt en eerst de pootjes onderhanden genomen en licht opgeschuurd, met name de randen. Leek al ietsje beter maar nog niet de uitstraling die ik voor ogen had. Daarom het blad van de bijzettafel behandeld met een afbijtmiddel en de witte verf grotendeels weer verwijderd, waardoor het een doorleefd, sleets of hoe je het ook maar wilt noemen, uiterlijk kreeg. Helemaal tevreden met het resultaat, de bijzettafel mag blijven! Nu de aankleding nog. Ergens bij de foto-attributen had ik nog een louvre-paneel staan; zoiets werkt altijd sfeerverhogend. Die achter het tafeltje geplaatst. Nu mis ik alleen nog het blauwe van de lucht en de zandkleur. Een glazen windlicht met wat speelzand gevuld, lichtblauwe kaars erin gezet en voilà, de zeekleuren zijn compleet. Een glazen vaas gepakt en die gevuld met (kunst)gipskruid. Er stonden nog pioenrozen (uit eigen tuin) in, maar aangezien die hun beste tijd hebben gehad zijn ze in de groene container beland. Al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat. Als ik naar dit sfeerhoekje kijk geeft me dan toch weer een vrolijker gevoel.


De halbank mag er ook aan geloven, de entree zal ook in vakantiestemming moeten komen. Nu had ik de bank een tijdje geleden al behandeld en heeft daardoor al een beetje een lichtere kleur gekregen. Na het hoekje met het bijzettafeltje ben ik helemaal ‘into blue’, dus moet de halbank maar worden aangekleed witte, maar vooral ook blauwe accessoires. Een vriendin had me vorige week een aantal blauwe bakjes gegeven, zo lief, en laat dat nou net de kleur zijn die ik in gedachten had. Ze heeft gehandeld met voorkennis, zo lijkt het wel; maar goed dat het hierbij wel kan...


In de rattan mand onder de halbank heb ik een mooi bijpassend kussen in wit/blauwe gestreepte stof gedaan dat met een stoer touw omrand is en voorzien is van een zeer toepasselijke opdruk ‘Au bord de la mer’ (aan zee). Het kussen is overigens verkrijgbaar in de winkel in Appingedam. Op het halbankje heb ik nog een prachtige lamp gezet (binnenkort verkrijgbaar in de webwinkel). De lamp heeft kleine ruitjes en lijkt net een lantaarn, het lampje dat erbij geleverd wordt flakkert zo mooi, net een echte kaars!


Zo, tussen de bedrijven door even naar het winkelcentrum geweest en een aantal lavendelstruiken gekocht. De kleur van lavendel past dan wel niet zo bij mijn ‘zee-thema’, maar mag natuurlijk absoluut niet ontbreken als het gaat om het Franse vakantiegevoel dat ik zo graag wil ‘proeven’. Als ik m’n ogen sluit en de heerlijke lavendelgeur opsnuif, waan ik me al zo’n beetje in Frankrijk. Geuren brengen nu eenmaal herinneringen naar boven en de geur van lavendel doet mij denken aan de heerlijke vakanties die we er hebben gehad. He, ik word er helemaal blij van. En net nu ik dit schrijf laat het zonnetje zich ineens zien! Mijn blijdschap kon wel aanstekelijk werken… als ik dat had geweten, had ik de lavendel eerder gekocht ;-)

Ik sta inmiddels weer met beide benen op de grond en ga maar weer aan de slag. Het duurt nog even voor we vakantie krijgen, dus tot die tijd moet ik maar genieten van mijn nieuwe styling in huis én natuurlijk van de lavendel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails