donderdag 6 september 2012

Woonaccessoires landelijke stijl met een vleugje klassiek

De afgelopen weken ben ik o.a. druk bezig geweest met het aanpassen van de winkels in Appingedam en Winschoten. Nieuwe woonaccessoires geleverd en wat veranderingen aangebracht.

Ook bij mij thuis heb ik weer het één en ander gewijzigd (kan het niet laten...). In de hal en in de serre heb ik een stoere landelijke sfeer gemaakt met landelijke woonaccessoires van drijfhout, oud hout, rattan en brocante.
Verschillende slingers van drijfhout geven zo'n heerlijk zomers tintje. Het brocante theekastje was donkerbruin, die had ik een poosje geleden al witgeverfd.

Op het theekistje staat een krijtbord; dit was eigenlijk een schilderij (nou ja, daar moest het althans voor doorgaan), het ging mij eigenlijk alleen om de mooie lijst. Het schilderij heb ik verwijderd en er hout voor in de plaats gemaakt en dit zwart geverfd met schoolbordverf. Om de stoere natureltinten toch weer terug te laten komen heb ik er een visje van schelpen aan bevestigd.
Verder zijn de wanden zoveel mogelijk kaal gelaten omdat ik alles lekker licht wil houden. Naast het theekastje en een grote eettafel (uiteraad mét stoelen) staat er verder niets in de serre, dat houdt alles lekker licht en luchtig.


Naast de 'gewone' landelijke woonstijl ben ik ook dol op de meer landelijk klassieke woonstijl; dit zie je dan weer terug in de woonkamer. Een grote kuifspiegel siert de wand boven onze eettafel waarop Franse vazen staan met buxuskransen erop. Omdat ons huis al wat ouder is (dateert uit 1915), hebben we veel gezellige nisjes en hoekjes die ik dan ook naar hartelust decoreer met sfeervolle klassieke woonaccessoires. Boven de salontafel hangt een grote kroonluchter en op de schouw hangt een klassieke spiegel. In tegenstelling tot de serre, waar ik het graag wat rustiger aan doe met woonaccessoires, pak ik in de kamer graag flink uit en mag het ook best ietsje voller zijn; hier geldt voor mij absoluut geen 'less is more'.


Omdat ik ook een zwak heb voor Franse brocante heb ik op mijn kantoor nóg weer een andere stijl gehanteerd met voornamelijk (ja, je raadt het al...) Franse brocante.

Dit gecombineerd met Scandinavische (nieuwe) brocante van Jeanne d'Arc Living meubels, en woonaccessoires, omdat deze zo perfect combineren met de echte Franse brocante. Foto's hiervan volgen een andere keer.

1 opmerking:

  1. Hey Marjolein,

    Wat heb je er een heerlijk sfeertje van gemaakt! Ik vind dat visje van schelpjes ook helemaal geweldig!

    Fijn weekend

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails