woensdag 22 februari 2012

Decoratie voorjaar maken

De laatste dagen verlang ik steeds meer naar het voorjaar, vooral het eerste frisse groen, de heldere bloemkleuren en natuurlijk vooral een voorjaarszonnetje. Helaas laat die zich nog niet zo vaak zien; het is alleen maar triest en grauw buiten.
Tja, en als het zonnetje zich buiten niet laat zien, dan haal ik het zonnetje maar naar binnen door bijv. vrolijke decoraties te maken.

Ik had gisteren een aantal bossen gele tulpen gekocht en op de vaas gezet. Van die gele kleur wordt je al wat vrolijk, het is nèt alsof het zonnetje er iets door wordt weerkaatst. Maar één vaas met tulpen staat ook een beetje kaal in de hal. Dus maar aan de slag om er een beetje een leuk sfeertje mee te stylen. Ik had nog een fotolijst met twee louvre deurtjes en daar heb ik in plaats van foto's dik geel karton achter gedaan om zo de gele kleur weer terug te halen. Het leek mij leuk om de woorden 'voorjaar' en 'welkom' op het karton te printen, maar omdat het dikke karton niet door de printer kan heb ik de woorden er maar op gesjabloneerd. Heel eenvoudig met een sjabloon en een dikke zwarte stift.

Om het voorjaar nog wat meer te benadrukken heb ik er een geel kommetje (op een pottenbakkersschijf gedraaid door mijn zoon) bij geplaatst en daar wat mos en kwarteleitjes in gedaan. Hoeveel voorjaar wil je hebben.....

Door alles zo in het geel neer te zetten oogt het al haast als een paasdecoratie, da's natuurlijk nog wat aan de vroege kant, maar ik vind het zelf toch wel erg vrolijk en fleurig staan. Voorlopig althans, want het halbankje wordt soms wel wekelijks gerestyled met nieuwe woonaccessoires en sfeertjes. Zo heb ik toch met een paar kleine ingrepen steeds een nieuwe 'look' in de hal en oogt het iedere keer weer compleet anders. Ook door het gebruik van steeds verschillende materialen en kleuren kun je heel diverse sferen creëren. Het blijft leuk om te doen, zeker ook door alle leuke reacties die ik steeds er op krijg...


Verder heb ik twee stoere bloempotten van steen bij elkaar geplaatst en daar narcissen met daarvoor weer een klein wit hartje 'home sweet home', want zeg nou zelf er is toch niets mooier dan van je eigen huis een thuis te maken waarin je je helemaal happy voelt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails