donderdag 5 januari 2012

Voorjaar in huis - stormachtig weer buiten

Terwijl het buiten flink aan het waaien is (er is al een omgewaaide boom bij de buren opgeruimd door de brandweer), wil ik het voorjaar in huis halen. Nu de kerstspullen weer zijn opgeruimd (heerlijk is dat) laat ik graag een frisse wind door het huis waaien door overal potten en vazen met voorjaarsbloeiers neer te zetten. Witte narcissen zijn daarbij veruit mijn favoriete bolplantjes.

Soms plaats ik ze in combinatie met alleen wat mos, dan weer in een pot met lekker veel ruige takken. En, zijn ze eenmaal uitgebloeid, plant ik ze in de tuin om er op die manier nog jaren van te genieten.



















Op de plaats waar het kerstboompje stond, heb ik een grote pot (binnenkort in de webwinkel te koop) met bloesemtakken neergezet. Ik heb geen idee of er aan de takken roze of witte bloemetjes gaan bloeien, dat blijft nog even een verrassing...


Ook meteen maar weer wat dadeltakken meegenomen en in de grote metalen schaal gelegd (binnenkort in de webwinkel te koop). Met dadeltakken kun je sowieso prachtige en sfeervolle decoraties maken, bijna stillevens, zo mooi. Drapeer ze over een grote pot of Franse kruik of leg ze op een schaal zoals ik heb gedaan.



















Tip: Verse dadeltakken zijn meestal vanaf september te krijgen en zijn groen van kleur, later drogen de besjes en worden ze paarsachtig van kleur. Als je ze over een pot of kruik drapeert en ze zo laat liggen drogen ze ook in die stand in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails